Twitter 'Affiliate' badges arrive to combat brand impersonation

sponsorship Offer

 ٹوئٹر 'ملحق' بیجز برانڈ کی نقالی کا مقابلہ کرنے کے لیے پہنچ گئے۔

Twitter 'Affiliate' badges arrive to combat brand impersonation

نومبر کے وسط میں، ایلون مسک نے کہا کہ ٹویٹر ایک ایسے فیچر پر کام کر رہا ہے جو برانڈز اور تنظیموں کو اپنے ساتھ منسلک اکاؤنٹس کی شناخت کرنے کی اجازت دے گا۔ ایک ماہ بعد، کمپنی نے اس خصوصیت کو رول آؤٹ کرنا شروع کر دیا ہے۔ جیسا کہ سب سے پہلے سوشل میڈیا کنسلٹنٹ (اور سابق نیکسٹ ویب صحافی) میٹ ناوارا نے دیکھا، ٹویٹر نے ایک نیا "ملحق" بیج شامل کیا ہے جو اکاؤنٹ کے تصدیق شدہ چیک مارک کے ساتھ ظاہر ہوسکتا ہے۔ آئیکن کا مقصد آپ کو اکاؤنٹ کے پیرنٹ اکاؤنٹ کی طرف اشارہ کرنا ہے اگر یہ کسی برانڈ یا تنظیم کا بنیادی اکاؤنٹ نہیں ہے۔ مثال کے طور پر، اگر آپ ٹویٹر سپورٹ اکاؤنٹ پر جاتے ہیں، تو آپ براہ راست مرکزی ٹوئٹر اکاؤنٹ پر جانے کے لیے بیج پر کلک کر سکتے ہیں۔ پلیٹ فارم پر اپنی موجودگی کو مزید مختلف کرنے کے لیے برانڈز کے پاس اب مربع پروفائل تصویریں بھی ہیں۔ مسک نے پہلی بار اس خصوصیت کا اعلان اسی ہفتے کیا تھا جب ٹویٹر نے ادا شدہ اکاؤنٹ کی تصدیق کو رول آؤٹ کرنے کی اپنی پہلی ناکام کوشش کی تھی۔ کمپنی کی جانب سے صارفین کو اپنے نئے بنائے گئے ٹوئٹر بلیو سبسکرپشن میں اندراج کرنے کے بعد، تصدیق شدہ ٹرولز نے اس سروس کو برانڈز اور مشہور شخصیات کی نقالی کرنے کے لیے استعمال کیا۔ ایلی للی جیسے کاروبار کے لیے یہ صورت حال ایک ڈراؤنا خواب تھا۔ ایک جعلی "تصدیق شدہ" اکاؤنٹ کے بعد فارماسیوٹیکل فرم نے اپنی مارکیٹ کیپ سے اربوں ڈالر کو مٹاتے ہوئے دیکھا کہ لوگوں کو یہ یقین کرنے میں گمراہ کیا گیا کہ کمپنی انسولین فری بنا رہی ہے۔



In mid-November, Elon Musk said Twitter was working on a feature that would allow brands and organizations to identify accounts associated with them. A month later, the company has begun rolling that feature out. As first spotted by social media consultant (and former Next Web journalist) Matt Navarra, Twitter has added a new "Affiliate" badge that can appear alongside an account's verified checkmark. The purpose of the icon is to point you to the account's parent account if it's not the primary account of a brand or organization. For instance, if you visit the Twitter Support account, you can click on the badge to go straight to the main Twitter account. Brands now also have square profile pictures to further differentiate their presence on the platform.


Musk first announced the feature in the same week that Twitter made its first failed attempt at rolling out paid account verification. After the company began enrolling users into its revamped Twitter Blue subscription, verified trolls used the service to impersonate brands and celebrities. The situation was a nightmare for businesses like Eli Lilly. The pharmaceutical firmware saw billions of dollars erased from its market cap after a fake "verified" account misled people into believing the company was making insulin free.

No comments:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

AIOU Admission Open Matric F.A Programmes Semester Autumn 2024

  The Allama Iqbal Open University (AIOU) Announce the admission for Matric & F.A programs for the Autumn 2024 semester.  For the most r...

WEEK TRENDING

Powered by Blogger.